Paj

Det finns vissa saker som jag har väldigt svårt för att äta såsom marsipan, maränger, ägg (som inte är kokta) osv. Jag har aldrig gillat äggröra, omelett och speciellt inte äggstanning! Men jag har lärt mig att äta omelett, det tycker jag är riktigt gott om det inte är för mycket grejer i.
Idag gjorde vi ost och skinkpaj och jag var lite skeptisk men jag vet att det har gått bättre och bättre med äggstanningen ju äldre jag har blivit och pajen blev faktiskt riktigt god så nu mamma kan du göra din ost och skinkpaj tills jag kommer hem;)
Degen blev så jäkla mycket bättre när jag använde matberedaren än när jag har gjort den för hand! Det visste jag iofs sen innan då mammas pajdeg alltid har varit så bra medans min har varit så smulig.

Vi tog receptet här men gjorde om en del. Vi lade till purjolök, skippade paprikapulvret, stekte skinkan och purjolöken och tillsatte mjölken så den fick koka och sen silade vi ur mjölken & blandade i äggen i mjölken.





Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur!! att du fixar det! Och så hade du köpt yoghurt också så du kan göra goda smoothies,såg jag! En som jag jobbar med i stan använder kesella i sina. har inte provat men det kanske är ett alternativ?

2012-01-18 @ 11:37:21
Postat av: Sara

det lät gott!! Ska prövas! Hade turkisk yoghurt, honung, blåbär och hallon idag och det var jäkligt mättade iallafall.

2012-01-18 @ 11:53:46
URL: http://sundqvistsara.blogg.se/
Postat av: Sara

och mjölk!

2012-01-18 @ 11:54:14
URL: http://sundqvistsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback