Pepparkaksmuffin med lingon

Jag gjorde även pepparkaksmuffin med lingon, receptet hittade jag hos en tjej som heter Sandra.
Även dessa var jätte goda! Jag tänkte först hoppa lingonen men det var bra med lite syrlighet i dom.


Du behöver:
150g rumsvarmt smör
1,5dl råsocker
2st ägg
3dl vetemjöl
1tsk bakpulver
0,5tsk stött/malen kardemumma
0,5tsk kanel
0,5tsk ingefära
0,5tsk malda nejlikor
0,5dl vispgrädde
1,5dl frysta lingon (som blandas med 1msk vetemjöl)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200grader. Ställ muffinsformarna på en plåt
Rör smör och socker poröst, tillsätt ett ägg i taget. Blanda alla torra ingridienser och rör ner de i smeten. Rör i vispgrädden. Blanda lingonen med mjölet och vänd ner i smeten.
Häll smeten i formarna, grädda i cirka 15minuter (även här var jag tvungen att grädda längre). Låt muffinsen kallna,
Lägg sedan en klick kesella uppe på samt några lingon. Pudra över med kanel.

Kommentarer
Postat av: Marina

Hittade nått liknande i en tidning på jobbet idag, fast med blåbär istället =)

2011-11-24 @ 21:10:01
URL: http://mlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback