CIDESCO REP

Kemiprovet är avklarat och jag är glad att jag pluggade bra inför det! Jag vet inte hur många rätt jag har men jag vågar nästan säga att jag skrev g iallafall.

Imorgon och på torsdag kommer vi att ha cidesco rep, från klockan 8 på morgonen till ca 18 på kvällen. Vi kommer alltså att göra exakt så som det kommer att gå till på cidescoexamen. Jag tänkte att jag kunde beskriva lite hur dagarna ser ut så att ni fattar vad det är för något haha.
Vi kommer att vara diplomerade svenska hudterapeuter om ca 4 veckor. Sen kan man alltså gå "steget längre" och ta den internationella examen som kallas cidesco vilket innebär att du kan arbeta utomlands och du har större chans att få jobb i sverige då salonger kan kräva att du är cidescoutbildad.

Klassen delas in i två gruppen och under den ena dagen hjälper en grupp till med det mesta såsom uppvärmning av vaxapparater (kolla rätt temp), uppvärmning av vapozoner, diskar apparatur/instrument osvosv (men den gruppen får inte vara inne i samma rum utan finns i ett annat rum).
Jag kommer alltså att vara i grupp 2 som gör examen på andra dagen.
Det som görs under dagen är :ansiktsbehandling, hudanalys (kundkort som ska vara komplett för hela behandlingen, ingridienser osv), färga fransar & bryn, ansiktsapparatur som är passade för just min kund, vardags make up, kroppsapparatur + kroppsbehandling, massage, vaxning av ben & bikini samt att under alla behandlingar så ska du hinna med en manikyr (ex börja ta bort lack när k ligger i frans och bryn färg och fortsätt sen när du har tid) och avslutningsvis den specialbehandlingen du har valt som ska sammankopplas med ditt specialarbete.
Vi har ingenaning om vilka kunder vi får..
Man har en viss tid under varje moment som man ska hålla och hinner du inte allt så hinner du helt enkelt inte, prick klockan 12 ska första delarna vara klara och från 13 kör du på till prick klockan 16 (tror jag det var)

Förstod ni något? Som pricken över iet så kommer en engelsk examinator och ställer massor utav frågor under alla moment (typ ;vad är det här för muskel, vad har det för effekt osvosv). Jag är kass på engelska så jag kommer att bli ännu mer nervös om jag inte kan svara direkt till henne.

Iallafall imorgon så har vi alltså rep i detta och jag gör min del först på torsdag så imorgon är jag medhjälpare! Jag är inte alls nervös inför repet, jag har inte tid med att stressa upp mig inför det. Jag kommer garanterat vara det den 21 men ett rep är ett rep och det är då man kan göra sina fel för att sedan rätta till dem.

Så, ett långt inlägg blev det. Nu ska jag göra käk för Niklas jobbat över och sen är det dags att ta tag i mer plugg!

Det är synd att vi inte får samma kundkort som vi har lärt oss att skriva under åren, det är är mkt svårare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback