5é JUNI

Igår satt jag i nästan 3 timmar (vid 12 gav ögonen upp) och rensade bland alla kort som jag har på mitt externa minne. När jag skulle leta rätt på en speciell bild här om dagen så var det omöjligt att hitta då allt låg huller om buller och det är sånt som man helst inte orkar ta tag i men igår var jag duktig och tog tag i det.
Det fanns närmare 20 000 bilder på mitt minne och när jag var klar och hade sorterat in i mappar igår fanns det 10 474 kvar! Duktigt.
Det kommer förmodligen att dröja innan jag fyller det då det rymmer 1tb så jag hade inte behövt rensa men för att hitta något framöver så behövdes det. Det är lätt ett av mina bästa köp! Jag skulle aldrig förlåta mig själv om datorn kraschade och alla bilder försvann för att jag inte hade sparat dem någon annanstans. Det har nämligen hänt en gång..
Jag ska låsa in det i ett sånt där brandsäkert skåp och slänga nyckeln när den är full.

Jag hade jätte svårt att somna igår, jag låg och tänkte på allt som jag ska försöka få in i huvudet den här tiden som är kvar. Jag ville bara börja gråta.. Tänk om jag inte får in allt till cidesco? Jag vill inte gå igenom det här en gång till.
Kan de här veckorna bara försvinna så att jag för en gångs skull kan sätta mig ner i soffan och kolla på tv eller gå iväg och köra ett pass utan att behöva få ångest över att -nu hade jag kunnat plugga istället..
Nog med klagomål, jag har valt det själv.

Jag kommer att spendera dagen med böckerna även fast vädret lockar betydligt mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback