HAMBURGARE

Det här är vår middag idag

Hamburgebröd
50g jäst
5dl vatten, 37 grader
1dl olja
1msk salt
12-13dl vetemjöl
1 ägg
1msk mjölk
1 sats hamburgetopping (polentagryn, chiliflakes, sesamfrön & flingsalt 1/2 msk av samtliga)

Smula jästen i vattnet tillsätt sedan salt, olja, och mjöl och kör i en degblandare i ca 15 min (eller för hand 30 min). Låt jäsa i 40 min, dela sedan degen i 8-10 bitar och låt jäsa i yttligare 30 min.
Sätt ugnen 225, vispa ägg och mjölk och pensla över bröden. Strö över hamburgetopping och grädda i ca 10-15 min.
Dela sedan på bröden och rosta dem.

Hamburgedressing
majonäs
ketchup
chilisås
bostongurka
chilipulver
cayennepeppar
salt & peppar

Hamburgaren
500 gr köttfärs och massa kryddor;)

Kommentarer
Postat av: Carolin

Att du orkar och hinner laga så mycket egen mat :) Jag är imponerad, och det ser väldigt gott ut! :)

2011-01-15 @ 19:45:15
URL: http://carolinm.blogspot.com
Postat av: Hanna

Men dålig burgare!! Måste nog ta och käka hemgjorda burgare nåon dag! :)

2011-01-15 @ 20:49:21
URL: http://Hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback