BEHANDLIGAR

Nu när vi har gjort vissa moment och satt ihop dem så tänkte jag börja göra behandligar hemma. Jag har köpt hem en massa material så att jag kan göra en del saker hemma.
Först kände jag att jag absolut inte kunde ta betalt och ville göra det gratis eftersom att jag är ju endå inte färdigutbildad förens i Juni.

MEN efter att våran lärare sa att vi måste faktiskt ta betalt då vi
1. Jag betalar 85 000 för min utbildning
2. Gå i skola utan någon som helst inkomst under ett år och har samma levnadskonstnader som alla andra, det kostar en massa pengar.
3. Jag betalar materialet som går åt under en behandlig
Det kändes mycket bättre när hon tog upp alla dessa exempel!

Så nu tänkter jag börja med
Frans & Brynfärg samt formning 150:-
Fotvård 250:-
Manikyr 200:-
Dom priserna ligger mer än under halva priset än ute på en vanlig salong.



Det här är saker som jag känner mig säker på! Jag har önskat mig en massagebänk i Julklapp så om jag får en sån så kan jag göra flera behandligar + att det blir mycket smidigare. Så om jag får en så tänkte jag göra bla vaxning, ansiktsbehandlig (om jag har ekonomin för att köpa in allt), helkropps massage.
Nu måste man ju sitta på en stol när man får fotvård och det är ju inte lika skönt som att sitta i en massagebänk..

Nu ska jag fortsätta tvätta och plugga som en gud! Jag har ett pedikyrprov imorgon och ett Anatomiprov på Fredag!


Kommentarer
Postat av: matilda

men gud, det är ju skitbilligt! synd att du bor i stockholm annars hade jag lätt gått till dig och fixat allt :p

2010-09-28 @ 19:21:38
URL: http://kalens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback