AVKLARAT

Hemma från skolan igen. Provet gick, ja konstigt nog ganska bra (tror jag iallafall). Jag vet att jag har lite felstavningar. Men som tur var så kom inte sånt som jag absolut inte kan. Problemet med det här provet var att det var så fruktansvärt mycket latin och varje latinskt ord hade en lång förklaring.
Som ex panceras som är bukspotkörteln, då är det först en förklaring om just bukspotkörteln och sedan en förklaring om de 3 enzymerna som spjälkar fett, protein samt fett + deras latinska namn. Ja ni kanske förstår, det var en hel del.
Men nu är det över och jag ska börja läsa inför provet imorgon. Det är inte stort alls men jag har inte ens öppnat häftet då det varit så mycket hittills så det är bäst jag börjar.

Annars så börjar det att närma sig för oss i B-klassen att slussas ut i salongen. Alla är nog lika nervösa och idag efter Anatomin så pratade vi en hel del om de första dagarna. Jag tycker endå att jag har en ganska bra bakrund med tanke på att jag har fått tagit kunder själv och gjort behandlingar både på Skönhetscenter (mindre behandlingar som ex manikyr) och även på skolan under sista året. Men visst jag är också nervös och kommer förmodligen att skaka som ett litet asplöv när det är dags. Alla moment, alla olika behandlingar samt att hålla tiden varje gång. Samtidigt så längtar jag så oerhört mycket!

Jag pratade med Niklas igår om efter examen och det får mig bara att längta ännu mer. När jag är klar så kan jag arbeta med det jag vill som färdigutbildad hudterapeut, det är häftigt:) Jag har redan börjat spana på olika ställen som jag är sugen på, men det håller jag för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback